Facultad de Educación
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Facultad de Educación by Subject "Adquisición de otra lengua"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Thesis Benetits and difficulties of collaborative writing for 5th grade students from a public school(Universidad Católica de la Santísima Concepción, 2022) Cabrera, Daniela; Oyarzo, Valentina; Palma, David; Pedreros, María Fernanda; Sepúlveda, Perla; Ortíz Navarrete, MabelEste proyecto de investigación de carácter cualitativo tuvo como objetivo identificar los beneficios y dificultades de la escritura colaborativa en inglés desde la percepción de estudiantes de 5to año básico, de una escuela pública de la octava región de Chile. El estudio de caso se llevó a cabo a través de una entrevista semi-estructurada aplicada a 22 estudiantes cuyos rangos de edad fluctuaban entre 11 y 12 años. Luego de llevar a cabo una tarea de escritura colaborativa, los datos recogidos fueron analizados a través de la técnica de análisis de contenido. En cuanto a beneficios, los estudiantes destacan; el apoyo grupal, la organización, la responsabilidad compartida, entre otros. En relación con las dificultades, los estudiantes entrevistados consideran, principalmente, la diferencia de opiniones y las dificultades para llegar a un acuerdo. En conclusión, los resultados del estudio dan cuenta que los estudiantes entrevistados identifican más aspectos positivos que negativos relacionados con el uso de la metodología colaborativa en la creación de un texto escrito.Thesis Preferences regarding written corrective feedback [WCF] of first year students of an english pedagogy program(Universidad Católica de la Santísima Concepción, 2022) Mora Lobos, Marisol Andrea; Riveros Illanes, Marcos Andrés; Castillo Rivas, Aline Monserrat; Sánchez Millán, Amanda Monserrat; Muñoz Muñoz, Belén CarolinaWritten corrective feedback strategies have been widely researched, and the latest findings suggest them as effective techniques to promote language acquisition (Bitchener & Knoch, 2008; Ortiz, 2016; Muñoz & Sáez, 2019). However, one of the unanswered matters corresponds to individual and contextual aspects that have not been taken into consideration (Chen et al., 2016). This quantitative research with a quasi-experimental approach is aimed at determining the effectiveness of written feedback when the treatment is adjusted to learners’ preferences. The sample is composed of students of pedagogy in English from a local university divided into 4 experimental groups and a control group. For collecting data, different instruments were designed such as a survey to identify learners’ preferences about feedback, various writing tasks and a pre- and a post-test. The results show that participants highly value error correction, especially of grammatical errors. They favour strategies with grammatical explanation and prefer teachers’ correction and focused treatment. Besides, according to these findings, adjusting feedback strategies to students’ preferences may not increase the effectiveness of those techniques; on the contrary, they seem to have a more significant impact when assigned.